Analyse, strategi- og forretningsutvikling, endringsprosesser, strategisk innovasjon og kommunikasjon.

COMPETE AS er et av Nordens faglig ledende rådgivingsselskaper innen konkurransestrategi og merkevareledelse. Vi har en faglig ideologi og en verktøykasse ingen andre selskaper i Norge besitter. Vi underviser ved flere internasjonale høyskoler og universiteter, og vi har faglig ansvar for ANFO sin merkevareskole

Henning.jpeg

Henning Karlsen

Henning har hjulpet norske og internasjonale virksomheter med å utvikle og implementer sine konkurranse- og merkevarestrategier gjennom 20 år. Han har på mange måter utviklet faget helhetlig merkevare-ledelse gjennom å tydeliggjøre sammenhengen mellom forretnings-strategi, konkurransestrategi og merkevarestrategi. 

Han har en MSc i Consumer Sociology og International Marketing & Strategy, og han foreleser både ved London Business School, London School of Economics og CELSA (Sorbonne Paris). 

Henning har forsket på likhetstrekk mellom virksomheter som lykkes over tid, og er en svært attraktiv foredragsholder, med blant annet faglig ansvar for ANFOs merkevareskole. 

Erik Griffin_Nettside.jpg

Erik Griffin

Erik har over 25 års erfaring innen markedsanalyse og management consulting fra Ipsos MMI, Vindfang/ made4net og 4 Fakta. Han har arbeidet med alle typer prosjekter innen finans, energi, medier, telekom, logistikk og retail.

I Compete arbeider Erik med strategisk og taktisk innsikt i alle faser av prosjektene. Før Erik kom til Compete var han Sales Director i Ipsos MMI og Head of financial services research. Han har et sterkt engasjement for klimaspørsmål og etisk handel og står bak mange rapporter og analyser på dette området, senest med «Status Etisk Handel - Forbruker 2017» i samarbeid med Initiativ for etisk handel (IEH).

Erik har sin utdannelse fra Universitetet i Oslo innen medier og kommunikasjon, statsvitenskap og historie

Arild Kaale_svh.jpg

Arild Kaale

Arild er assosiert partner i Compete as. I tillegg arbeider han i Fram Marine as.

Arild har lang erfaring som internasjonal toppleder blant annet fra stillingene som Chief Commercial Officer (CCO) i Telenors selskaper i Montenegro, Bangladesh og Sverige. Sist kom han fra stillingen som Chief Commercial Officer i Hurtigruten med ansvar for hele den globale, kommersielle organisasjonen. 

Arild er spesielt engasjert i strategi- og transformasjonsprosesser og har vært med å snu flere selskap med finansielle utfordringer. 

I Compete arbeider Arild med finansiell analyse, strategiutvikling, endrings-prosesser og lederstøtte relatert til strategi implementering og endring. 

Arild er siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har i tillegg gjennomført flere lederutviklings-program ved London Business School og INSEAD.   

 .