Internasjonal merkevarestrategi for Kari Traa

Compete har samarbeidet tett med Kari Traa for å utvikle en ny og helhetlig merkevarestrategi, basert på grundig strategisk innsikt og en systematisk revisjon av eksisterende posisjonering og merkepraksis. Prosessen omfattet utvikling av strategisk merkeplattform, tydelige styringsrammer for alle sentrale merkevarebærere – fra sortiment og kommunikasjon til visuell identitet – med mål om å skape konsistens, tydelighet og forretningsmessig retning i alle merkeberøringspunkter.

Som en del av arbeidet utviklet vi også en operativ BrandBook som fungerer som et sentralt verktøy for forankring, eierskap og implementering på tvers av organisasjonen – fra ledelse til produktutvikling og markedsføring.

Den reviderte merkevarestrategien har styrket Kari Traas distinkthet og relevans i et internasjonalt marked preget av rask endring og økt konkurranse. Etter implementeringen har merkevaren nesten doblet både omsetning og lønnsomhet – et tydelig resultat av en strategisk og målrettet reposisjonering.

Forrige
Forrige

Forretnings- og konkurransestrategi for Goodtech

Neste
Neste

Strategiutvikling for Securitas Technology