
Det handler om å skape relevans på en måte konkurrentene ikke gjør…..

Vårt lag
Partner, fagansvarlig, Compete Consulting Group
Visiting associate professor, London Business School
Visiting lecturer, consumer sociology, London School of Economics
Henning Karlsen
Henning har hjulpet norske og internasjonale virksomheter med å utvikle og implementere konkurranse- og merkevarestrategier i over 25 år. Han har utviklet faget helhetlig merkevareledelse gjennom å tydeliggjøre sammenhengen mellom forretningsstrategi, konkurransestrategi og merkevarestrategi.
Henning har gjennom to store prosjekter med LBS forsket på likhetstrekk blant virksomheter som lykkes bedre enn sine konkurrenter over tid, og er en svært attraktiv foredragsholder i inn- og utland. Han foreleser på MBA programmene både ved London Business School og London School of Economics and Political Science. Han har i tillegg det faglige ansvaret for Annonsørforeningens (ANFO) merkevareskole.
Utdanning
MSc. International Business & Strategy, Handelshøyskolen BI
MSc. Consumer Sociology, London School of Economics and Political Science
BSc. Markedskommunikasjon, Norges Markedshøyskole
BSc. Sosiologi, UiO
Arbeidserfaring
Compete Consulting Group - Partner, fagansvarlig
Metro Branding - Managing partner, fagansvarlig
Brand Management Group - Fagansvarlig, strategisk innsikt
Brand Advice - Managing Partner, fagansvarlig
Christensen Lund - Strategic planning manager
Akademisk erfaring
London Business School: Visiting associate professor, EMBA, MBA program
London School of Economics & Political Science: Lecturer, Consumer Sociology
CELSA Sorbonne, Paris: Lecturer MSc marketing communication
World Brand Congress: Keynote speaker
ANFO Merkevareskole, Program responsible and head lecturer
Birmingham Business School: Lecturer, Thought leadership of Brand Management
Salgs- og markedskoordinator